Mamine domaće najlepše kiflice

Dragi mojii, danas sam sa mamom pravila domaće kiflice. Koje je to božanstvo ukusa, ja vama ne mogu da opišem. Kao što rekoh, moja mama kad nešto napravi, to se bukvalno topi u ustima od lepote ukusa i mirisa. Cela kuća miriše divno, kao pekara. Pretpostavljam da medju vama ima ljubitelja domaće mamine ili bakine kuhinje. Jer sam negde pročitala, da je naučno dokazano da mamina ili bakina domaća kuhinja imaju poseban uticaj na ljudsku psihu. Vrate nas u detinjstvo, ono bezbrižno i divno vreme kad smo svi bili srećni. Tad su mirisali domaći kolači, kiflice, pogače... Svi smo uživali da gledamo dok ih one prave, pomagali, krišom probali fil... Verujte, ja sam to radila. Doduše i dan danas, sa 20 godina još uvek to radim. Doduše, sad više probanje fila nije krišom. Umočim supenu kašiku u fil i uživam. Ali da se ja vratim na temu ovog posta-mamine domaće najlepše kiflice. U nastavku prilažem recept i sliku kao dokaz :)


Kvasac:
1/3 svežeg kvasca
 200 ml vode 
2 kafene kašičice šećera, 3 kafene kašičice brašna
Izmešati i ostaviti na toplom da nadodje kvasac (da se smesa udvostruči).

Testo:
500g brašna- tip 400 Klas Banat
1 ravna kafena kašičica soli
5 supenih kašika maslinovog ulja
pola čaše pavlake min. ml. masti 20%
pa dodati nadošli kvasac
lepo umesiti testo da bude mekano, pobrašniti, pokriti krpom i ostaviti na toplom da se udvostruči.

Priprema: 
Testo bez premešivanja razvaljati na krug okrugle drvene daske prečnika 80cm skroz do kraja ivica. Narendati 1/5 margarina preko celog testa, pa oštrim nožem iseći na trouglove (prvo na 1/4, pa 1/8, pa 1/16) 
Staviti nadev po želji (šunka, zdenka, kačkavalj, pekmez); uvijati svaki trougao u kiflu pa premazati umućenim žumancetom. Preko slanih kiflica posuti  so i susam.
Uključiti rernu na 250 C, kad se ugreje ubaciti pleh i peći tri-pet minuta dok se kiflice ne podignu. Smanjiti na 180 C, peći pet-sedam minuta pa pojačati na 230 C još tri-pet minuta da lepo porumene. Pečene odmah vaditi, ne ostavljati u rerni. Ako nisu posipane solju i susamom, vruće premazati komadom margarina da lepo ucakle- dobije se kao štrudla (ali onda korice omekane). Ko voli hrskave kifle, neka to ne radi. Prijatnoo!!! 💓💓💓







Коментари

Постави коментар

Популарни постови са овог блога

Ritual ispijanja kafe

Švarcvald torta

Bečka torta